V preteklih šestih letih so dijaki Gimnazije Ilirska Bistrica redno sodelovali z raziskovalnimi nalogami na srečanjih srednješolskih raziskovalk in raziskovalcev novejše slovenske zgodovine. Srečanje organizirajo: Zavod RS za šolstvo, Slovensko sociološko društvo, Zveza zgodovinskih društev in Društvo učiteljev zgodovine Slovenije v sodelovanju s Körber-Stiftung iz Hamburga.
S svojimi raziskovalnimi nalogami so vsako leto posegali po najboljših rezultatih in nagradah. Med njimi sta bili tudi Katarina in Ana Penko, ki v letošnjem šolskem letu obiskujeta 4. A oddelek na Gimnaziji Ilirska Bistrica. Opisali sta nam izkušnje iz enotedenskih taborov, ki sta se jih udeležili v tem šolskem letu.
Sonja Škrlj Počkaj, prof. zgodovine
V preteklih šestih letih so dijaki Gimnazije Ilirska Bistrica redno sodelovali z raziskovalnimi nalogami na srečanjih srednješolskih raziskovalk in raziskovalcev novejše slovenske zgodovine. Srečanje organizirajo: Zavod RS za šolstvo, Slovensko sociološko društvo, Zveza zgodovinskih društev in Društvo učiteljev zgodovine Slovenije v sodelovanju s Körber-Stiftung iz Hamburga.
S svojimi raziskovalnimi nalogami so vsako leto posegali po najboljših rezultatih in nagradah. Med njimi sta bili tudi Katarina in Ana Penko, ki v letošnjem šolskem letu obiskujeta 4. A oddelek na Gimnaziji Ilirska Bistrica. Opisali sta nam izkušnje iz enotedenskih taborov, ki sta se jih udeležili v tem šolskem letu.
Sonja Škrlj Počkaj, prof. zgodovine
MOJE NEPOZABNO DRUŽENJE S SOVRSTNIKI V LJUBLJANI
V šolskem letu 2010/2011 smo tri sošolke 1. letnika ilirskobistriške gimnazije napisale raziskovalno nalogo z naslovom Vpliv osamosvojitvene vojne na gospodarstvo v občini Ilirska Bistrica, s katero smo si prislužile prvo nagrado na državnem tekmovanju Srečanje srednješolskih raziskovalk in raziskovalcev novejše zgodovine, ki je potekalo v okviru mednarodnega tekmovanja Eustory. Čeprav naslov našega dela takrat ni zvenel najbolj privlačno, pa je bilo raziskovanje in pridobivanje podatkov o izbrani temi pod mentorstvom vztrajne prof. Dolores Keš zelo zanimivo.
Za nagrado pridnemu pisanju in raziskovanju sem odletela na enotedensko poletno akademijo v Bruselj. Skupaj s sovrstniki iz evropskih držav smo z različnimi pristopi in metodami raziskovali o manjšinah v Belgiji.
Lansko leto jeseni sem zopet dobila priložnost, da se udeležim ene izmed Eustory akademij. Po nepozabni izkušnji v Bruslju je nisem mogla zavrniti. Tako sem dneve od 6. 10. do 13. 10. 2013 preživela v hostlu Celica v Ljubljani. Teme letošnje delavnice v Ljubljani so bile: prva svetovna vojna, državne meje, manjšine … Razpravljali smo; hodili na oglede; ustvarjali predstavitvene filme … Bilo je kar naporno, vendar vredno vsakega truda. Toliko mladih ljudi iz skoraj cele Evrope v majhnem hostlu, toliko različnih izkušenj, navad, tradicij, okusov je izbrisalo utrujenost. V kratkem času smo postali dobri prijatelji in se razšli v upanju, da se morda nekoč spet srečamo.
Eden izmed končnih izdelkov našega druženja je revija, ki si jo lahko ogledate na spletni strani: http://eustory.wordpress.com/2013/10/14/the-eustorian-two-countries-one-city/
Ana Penko, 4. A
MOJE PRVO SREČANJE S FINSKO
Spoznavanje Finske – dežele prijaznih ljudi, bogate kulture in zgodovine; spoznavanje ljudi iz cele Evrope, druženje, zabava in hkrati učenje, je izkušnja, ki je nikoli ne pozabiš.
V šolskem letu 2010/2011, ko sem bila v 1. letniku gimnazije, so nam predstavili mednarodni projekt EUSTORY, v okviru katerega delaš raziskovalno nalogo na temo, ki jo razpiše država. S Petro in Ano smo se odločile sodelovati na projektu in zmagale. Za nagrado smo dobile možnost sodelovati na seminarju na Finskem ali v Sloveniji.
Sama sem se prijavila na seminar na Finskem in bila izbrana.
Odhoda na Finsko me je bilo strah, saj sem bila edina iz Slovenije in se nisem še nikoli sama peljala z letalom, kaj šele presedala na enem izmed največjih evropskih letališč v Frankfurtu.
Vsa strah je izginil, ko sem se zjutraj spoznala z ostalimi udeleženci seminarja in tako se je začel nepozaben teden. Po uri spoznavanja in učenja imen smo se v skupinah podali v prestolnico, kjer smo na ulicah škatlico vžigalic zamenjali z različnimi predmeti od ljudmi na cesti. Dobili smo različne stvari – od kozarca za šampanjec do plenic. Dan smo zaključili s predstavitvijo menjav. V naslednjih dneh smo imeli predavanja na temo finske državljanske vojne. Obiskali smo Tampere in sodelovali z dijaki srednje šole Ressu Upper Secondary School.
Zadnji dan smo izdelali končni projekt, ki se je navezoval na naše delo v Helsinkih, nato pa je sledil še poslovilni večer.
Cel teden sem skrbno pisala blog:
Nekaj utrinkov iz srečanja je tudi na spletni strani: http://www.eustory.org/helsinki-bridging-the-gap-2013.html
Domov sem se vrnila z novimi izkušnjami, prijateljstvi in nepozabnimi spomini.
Katarina Penko, 4. A
(Število obiskov: 106)