Select Page

»Na začetku smo bili zelo presenečani, da nam je profesor dovolil izbrati projekt po lastni presoji. Priznam, bili smo malo v stiski kaj izbrati saj se redko zgodi, da dobimo čisto proste roke za izbiro«, se je začela predstavitev dijakov zaključnih letnikov programa tehnik računalništva. Žiga Ahčan je še dodal: »malo smo zaspali na začetku, vendar smo potem s pravo hitrostjo nadoknadili.«

Dijaki so morali pri zaključni nalogi predmeta RAO izpeljati svoj projekt in zastaviti cilje, ki so jih morali osvojiti do konca šolskega leta. Razporedili so se v skupine, vsaka skupina si je zastavila cilj in začela s delom. Na začetku so dobili nekaj napotkov o projektnem delu, izbiri tehnologije, nato pa so bili kar potisnjeni v morje izzivov. Profesor Nejc Konjevič je dejal, da podpira skupinsko projektno delo, saj s tem dijaki lahko uporabijo svoje bogato znanje, ki so ga pridobili skozi šolanje na Gimnaziji Ilirska Bistrica. »Poleg tega, pa so dijaki skozi izzive simulirali delo programerja oz. projektnega vodjo, delo – ki jih čaka po zaključku šolanja,« je dodal profesor.

Svet ki smo ga spoznali v zadnjem letu dni, nas je še bolj opozoril kako pomembna je tehnologija in obvladovanje digitalne pismenosti. Pri tem so se pojavili tudi novi izzivi. Izzivi so tudi pri iskanju pravilnih rešitev, na to oviro je tudi opozoril dijak Jure Brlogar: »Če bi se še enkrat lotil projekta, bi se ga lotil bolj sistematično. Na začetku bi vprašal za več mnenj kako priti do rezultata od različnih mentorjev in reševal problem za problemom, ne pa vse na enkrat da nastane zmeda. Razmišljal bi bolj programersko.«


Postani nogometaš
Žiga Ahčan, Adam Božič, Mark Križman, Ambrož Curk

Spletna storitev za učenje nogometa za najmlajše. Otroke lepo usmerja po vseh pozicijah nogometa, trener na daljavo kot so ga poimenovali ustvarjalci. Storitev ima še nadzorno ploščo, ki omogoča pregled napredka otroka za trenerja, starše ali šolo. V prihodnje pa si želijo še nadgraditi storitev še tako, da dodajo aplikacijo in s pomočjo AR tehnologije projecirajo vaje.


Potapljaška aplikacija
Jure Brlogar, Tilen Glažar

Storitev namenjena vsem potapljačem s pametno uro za potapljanje. V spletno storitev uvozite podatke iz ure in fotografije iz vaše fotoaparata. Sam sistem vam lepo nariše graf globine in časa potopa, nato pa na premico doda fotografije ki ste jih posneli s fotoaparatom.


Altered entity
Jan Šnajder

Spletna stran za prijavo igralcev na računalniško igro. Sistem po prijavi igralcev se samodejno posodobi v bazo in organizatorje obvesti v vsem znani Discord. S tem si olajšalo pregled med prijavnimi igralci in ustvari značke s uporabniki. Sistem samodejno razporedi igralce med tabelami in ponudi rešitve poteka iger organizatorju.


AR Tattoo APP
Enej Požar, Jernej Ivančič, Nejc Brnelič

Mobilna aplikacija ki bazira na uporabi moderne in perspektivne AR tehnologije. Aplikacija deluje tako, da si izberete vaš tatto in s telefonom pokažete na željeno mesto na vašem telesu, kjer si ga želite postaviti. Aplikacija projekcija kako bi Tatto izgledal na tem mestu. Sliko lahko tudi shranite. V prihodnje si ekipa želi dodatni še administrativno spletno platformo za ustvarjalce Tattojev.


Intro Cenmatic
Aljaž Žvokelj, Timotej Milharčič, Tadej Perenič

Fantje so ustvarili animirani intro za svoj računalniško igro. Poleg animacije so dodali še svoj zvok in posneli svoj brani text. Pri tem je vredno poudariti, da je tu potrebno veliko znanja in potrpežljivosti za računalniško oblikovanje in animiranje.


Koth (interaktivni video)
Martin Tadič

Interaktivni video, ki vam omogoča da si sami sestavite svojo zgodbo. Vsakič ko znova gledate video, si lahko pričarate drugačno zgodbo in  drugačen zaključek.


Oči Slovenije
Marko Šabec Tjaša Vičič, Tilen Smrdel

Spletna trgovina ki vsebuje fotografije in video posnetke slovenskih krajev. Te fotografije in video posnetke lahko uporabnik kupi in jih uporablja za svoje namene. S tem ciljajo predvsem na medijske hiše, ker pogosto potrebujejo fotografije krajev za svoje članke. Ekipa je stavila svoj strežnik in postavila spletno trgovino s svojimi slikami.


Aplikacija Listki
Luka Deurič, Miha Škrabolje, Peter Radosavljević

Mobilna aplikacija namenjena tistim, ki pozabljajo kaj kupiti v trgovino. Enostavno poskenirate EAN kodo produkta in aplikacija vam postavi produkt v vaš nakupovalni seznam, poveže s ceno produkta in izračuna vrednost celotne košarice.


QR Dron
Peter Debevec, Miha Gorup, Luka Dekleva

Spletna storitev ki omogoča lažjo registracijo drona (brezpilotnega letala). Vsak dron dobi svojo QR nalepko. Uporabnik (pilot) pred letom enostavno izbere svojega drona in ob skeniranju QR kode na dronu, se prikažejo informacije pilota.